piątek, 18 lutego 2022

Album Józia

 To mój największy, jak dotąd projekt albumowy. Duży gabarytowo, rozbudowany, wyposażony w niezliczone rozwiązania, bogaty album na pamiątkę Chrztu Świętego od Chrzestnej dla małego Józia.


Album ma 7 kart. Na pierwszej stronie okładkowej umieściłam głęboką kieszeń z matami na zdjęcia, a na kieszeni belly band z kopertką, w której schowałam napisy do samodzielnego wykorzystania w albumie. Już po wklejeniu zdjęć łatwiej będzie dopasować napisy do zdjęć niż zdjęcia do napisów. Taki mój pomysł na ułatwienie życia:)




pierwsza strona na karcie to podwójna książeczka - jedna z metryczką w środku i miejscem na zdjęcia 10 x 15, a druga potrójna na zdjęcia 13 x 18. Na klapce święty Józef - patron chłopca. Jego wizerunek jest wykorzystany w kilku miejscach w albumie.


i na każdej stronie jest miejsce na zdjęcia z kolejnych miesięcy życia chłopca, aż do 1 roku.


każda kolejna strona w albumie jest zrobiona pod kolejny miesiąc życia Józia - od pierwszego do 12 miesiąca





Po drugim miesiącu jest specjalne miejsce na zdjęcia z Chrztu Świętego:






a na następnych stronach wracamy do kolejnych miesięcy, tutaj mamy 3 i 4 miesiąc - strony bliźniacze z książeczkami pionowymi na klapkach, a w środku ogromna ilość miejsc na zdjęcia








5 i 6 miesiąc jest również mocno rozbudowany, po lewej dwie klapki-książeczki, które zamykają pionową kieszeń






po prawej element pop-up na 8 zdjęć 10 x 15,  z dodatkową kieszenią na górze z miejscem na sporo mat i książeczek na zdjęcia


Następne strony to miesiące 7 i 8. Po lewej dwie harmonijki zamykane na wsuwany element z kolekcji, w sumie na 12 zdjęć




 po prawej kieszeń ukośna z dodatkową klapką, na której umieściłam wodospad pionowy


Na następnych stronach umieściłam miesiące 9 i 10


po lewej kolejny element pop -up, tym razem na 4 zdjęcia 9 x 13, a po prawej dynamiczny wodospad na 6 zdjęć 10 x 15


Kolejna strona to miejsce na miesiące 11 i 12. Po lewej pionowa książeczka otwierana do góry na zdjęcia 13 x 18 a w środku wklejone otwierane maty pionowe na zdjęcia   10 x 15.


po prawej ukryte maty poziome zamykane naprzemiennie w górę i w dół, zamykane na pionowe maty przytrzymywane kartą z kolekcji wsuniętą w belly band na dolnej klapce


Ostatnia strona przeznaczona na zdjęcia z roczku chłopca. W tym albumie to kombinacja mat i własnoręcznie zrobioną kopertą, zamykaną na ćwieki i sznureczek.


w kopercie umieściłam dodatkowe maty i kartę na zdjęcie z roczku


ostatnia strona w albumie, to strona okładkowa. Tu zrobiłam podwójną kieszeń i umieściłam sporo mat i książeczek


W każdej karcie są umieszczone duże maty, w których  jest miejsce na zdjęcia z narodzin chłopca,  z Pierwszych Świąt Bożego Narodzenia, Świąt Wielkanocnych, zdjęcia z rodzicami, z rodzeństwem, z dziadkami, zdjęcia z pierwszego spaceru. Na zdjęciu poniżej widać tylko pociągadełka tych mat, wkładanych od góry:)





Na okładce albumu, zgodnie z życzeniem Chrzestnej umieściłam Świętego Józefa w ramce oraz napis "Album Józia"


W albumie wykorzystałam papiery Mintay Papers - Tiny Miracle oraz papiery ScrapandMe - Simple Story3. Zgrały mi się tutaj idealnie. 
A Wy co myślicie o tym połączeniu?

Pozdrawiam Was serdecznie

Jola


P.S. W albumie wykorzystałam rozwiązania, które podpatrzyłam u wielu zdolnych scraperek, m.in.
 u Ani z kanału AniaTworzy, u Asi Szulik, na kanale Magdziorkowy Handmade, u Asi Ryby z kanały CoJaNarobiłam i wielu innych, które chętnie dzielą się swoimi pomysłami i rozwiązaniami na YT. Dziękuję Wam dziewczyny!


4 komentarze:

kicikicitata pisze...

Wow! Wspaniały i piękny. Obejrzałam z zainteresowaniem każda kartę. Ciekawe zastosowałas rozwiazania. Pamiętam swój pierwszy wodospad - wyszedł mi za trzecim razem dopiero:))) Dlatego podziwiam ogromnie, nie tylko jego urok ale i to, że to bardzo pracochłonny projekt.
Jestem pod ogromnym wrażeniem.
Uściski:)

Małgosia X pisze...

Jolu, album po prostu zjawiskowy. Tyle w nim wspaniałych rozwiązań, zakamarków, kieszonek. Bardzo podoba mi się wplecenie motywu świętego Józefa.
Uściski.

"Szalka" - Agnieszka pisze...

Przepiękny album!!! Wspaniałe detale!!

Kasia Dudziak pisze...

Wspaniala pamiatka z chrztu. Tyle pracy i zaangazowania Jolu. Oplacalo sie. Naprawde piekny albumik stworzylas. Kazda stronka dopracowana na maksa.